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Acumatica Cloud ERP
¿Qué es Acumatica Cloud ERP?
El sistema de planificación de recursos empresariales de Acumatica Cloud proporciona una excelente funcionalidad para pymes. Hace que todos los datos de gestión empresarial sean accesibles en cualquier momento, lugar y cualquier dispositivo. La licencia basada en el uso de Acumatica cobra por los recursos utilizados, no por usuario individual. Controla pedidos, proyectos, nóminas, finanzas, CRM, servicios externos, inventario y más con un sistema único y adaptable a tus necesidades que ha sido diseñado para ayudarte a prosperar en la nueva economía digital.
¿Quién usa Acumatica Cloud ERP?
Trabaja principalmente con empresas de tamaño mediano en los sectores de distribución mayorista, fabricación discreta, comercio minorista y comercio electrónico, así como con la mayoría de las empresas de servicios (profesionales, comerciales, de reparación y sin ánimo de lucro).
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Acumatica Cloud ERP
Opinones de Acumatica Cloud ERP
Alternativas consideradas:
Planificación de Recursos empresariales con Cloud ERP
Comentarios: La experiencia es positiva con las funciones y herramientas que presenta, pero el aplicarla en una empresa se puede ver afectada por su precio y el trabajo que lleva aprender a usarla.
Puntos a favor:
Cloud ERP se puede personalizar y configurar según las necesidades específicas de cada empresa, siendo accesible desde cualquier lugar con conexión a internet y desde cualquier dispositivo, integrándose con otras aplicaciones empresariales y herramientas de productividad para una mayor eficiencia. Además, la plataforma se construye con medidas de seguridad avanzadas para proteger los datos empresariales.
Contras:
Acumatica Cloud ERP puede tener un costo relativamente alto en comparación con otras soluciones ERP en el mercado y puede ser complejo aprender a usarla.
Alternativas consideradas:
Acumatica a True ERP for the Construction Industry.
Comentarios: Acumatica has brought all the areas of our business together in one software which is allowing for an improved business decision making process.
Puntos a favor:
The integration of business functions are the most useful components of Acumatica, bringing our finance and project management functions together. The software is easy to implement when working with a Acumatica Partner on the implementation process. To date all features we require have been found in Acumatica other than Payroll which is going live in Q4 2023.
Contras:
In order to be able to provide the robust reporting and project tracking features it is important to enter information very accurately, the learning curve for new users can be steep.
Alternativas consideradas:
Acumatica supporting my business
Comentarios: It is a wonderful system, flexible, easy to use, and it is wonderful to have all our data in one place and easy to find, export and analyze.
Puntos a favor:
One platform incorporating all our transactions directly into the accounting and reporting side, easy to use
Contras:
The fact that the timecards do not have a separate module to close financial periods with but are included in the AP module.
Acumatica For Finance_ Agriculture Industry
Comentarios: Great customisations which removes limitations found on other ERP's
Puntos a favor:
1.Ability to track projects at plantations per block of plants. It allows management and production team to analyse profitability further by having smaller P&Ls per block. 2. Customisation
Contras:
The default template in the system for inventory does not allow capturing different items issued out of stock on different date so further customisation is required.
Alternativas consideradas:
The most self-customizable ERP we have seen
Comentarios: Acumatica is a good system but the ability to customize it allows us to make it exactly what we need. It took some time to learn how to adapt it to our needs but every day it gets better and better for us.
Puntos a favor:
We can customize the system in many different ways. Individual users can customize their screen and various reports on their screen. Without coding, we can customize many things, create new fields, etc. This flexibility allows us to make the system suit the way we do business.
Contras:
The price is a bit high for a small business to get started. I want to use some features offered in other modules but they are quite expensive to add those.