¿Qué es Twilio?

Proporciona API simples y de pago por uso para que las empresas creen aplicaciones de voz y SMS escalables y confiables para los dispositivos móviles o la Web.

Información sobre Twilio

Twilio

https://www.twilio.com

Fundada en 2008

Resumen de precios de Twilio

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Grabación de llamadas
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Personalización de la voz
Registro de llamadas
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Enrutamiento de llamadas
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Grabación de llamadas
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Creación de informes/análisis
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Gestión de campañas
Gestión de colas de espera
Grabación de llamadas
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Registro de llamadas
Respuesta de voz interactiva (IVR)
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Control de la fuente
Controles o permisos de acceso
Creación de informes/análisis
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Desarrollo de software
Desarrollo móvil
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Modelado de datos
Refactorización del código
Sin código
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Concursar por sms
Creación de informes/análisis
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Códigos cortos
Envío masivo de mensajes de texto
Gestión de contactos
MMS
Mensajería bidireccional
Mensajería planificada
Palabras clave móviles
Personalización de mensajes
Sondeos/Votaciones
Centro de atención telefónica
Chat y mensajería
Conferencias de audio y vídeo
Enrutamiento de llamadas
Gestión de fax
Grabación de llamadas
Reconocimiento IVR y de voz
Uso compartido de archivos

Reseñas de Twilio

Mostrando 5 de 209 reseñas

En general
4.6/5
Facilidad de uso
4.2/5
Atención al cliente
4.2/5
Funcionalidades
4.6/5
Relación calidad-precio
4.3/5
Renan S.
Web Developer
Tecnología y servicios de la información, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 05/19/2019

"The "magical" DIY (Do It Yourself) communication system"

Comentarios: After 2 years using Twilio services, mainly phone and messages, I can say I am so happy I found this solution to handle my communications.
It is so flexible,
Although it has been a little bit complicated sometimes to self-learn about online phoning systems it saved me from a lot of hassles I wanted to avoid.
The best benefit you get is the ultra efficient support service

Puntos a favor: With Twilio you can start from scratch to build your own online communication system. I didn't know so much about VOIP before and it is true I had to learn a few things.
So far I have been able to use my Twilio french mobile number fully online even whenI need to travel abroad - with all mobile services you can expect (voice, SMS, MMS).
The pricing is light and the global user interface makes the whole systme pretty easy to manage.
I only use a few features from the platform but the possibilities are huge ! And they are always working on new services.
And as Twilio is now really recognized as a communication company you can find additional software apps very easily and even documentation, I am thinking of the softphone app I am using on my mobile or desktop for instance.

Contras: I could customize a personal solution because I had time to test different options and as a developer I could code stuffs if needed.
I am not sure everybody can do the same without technical skills.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 05/19/2019
Brandon M.
Creative Strategist
Marketing y publicidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/10/2019

"Powerful Control of Marketing & Data Analytics For Text, SMS & Video Sending"

Comentarios: Wonderful people, always replay within a few hours of my late-night support emails. Reducing the bills is fantastic, and the tool plugs and plays with everything else nicely. Super happy with them for sure!

Puntos a favor: Love their COSTS... Some of the lowest in the industry, gives better control of budget. Utilizing Twilio we were able to navigate away from other tools that were costing us hundreds of dollars a month in per minute or per text overage fees. Provides more numbers at a cheaper cost per month by far, the whole system is powerful, inclusive, integrative of all tools and solutions through zapier and webhooks, and just a powerful system.

Contras: The UXI is a little heavy, when creating sub accounts and viewing the analytics, it is so powerful you can get lost, but that is a very minimal issue for I am sure someone with more knowledge can fly through the site and know what they are looking for much faster.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/10/2019
Usuario verificado
Head of B2B Product
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 02/17/2020

"Best Communications API for Voice and SMS"

Comentarios: Overall, it's highly recommended that every startup or business should go with Twilio as their backbone communications layer. Recently they added more services like email through SendGrid, so it is really powerful.

Puntos a favor: Using Twilio services for programmable voice and SMS means that we do not have to build that infrastructure, and can build features on top of that at a quick speed. I like how reliable the services is, which is a major draw and value for money with the costs. At occasional times when there are issues, they are resolved speedily. The team is super friendly, and will always be there to help answer our problems. Otherwise, the API documentation is great and easy to implement.

Contras: It doesn't work or work so well in places like China though, which is understandable. The admin console is largely usable but can include for features for less tech savvy people, understandably, not really their audience.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 02/17/2020
Ian B.
Director of Marketing
Marketing y publicidad, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/11/2019

"So easy it almost seems too easy. "

Comentarios: We use Twilio Programmable Voice for a number of different use-cases. It is used to create trackable phone numbers for ads, internal phone/sms systems for sales/support and also integrated directly with our marketing automation platform, Autopilot. All of this had a fairly steep learning curve for a non-developer, but taking the time to do the work through Twilio (rather than a 3rd party software built on top of Twilio) has saved us a large amount of money and preserved a great deal of operational flexibility by preventing unwanted layers in our broader communications stack.

Puntos a favor: Twilio programable voice lets you build localized internet phone systems using numbers from anywhere in the world. I don't know of another comparable solution that isn't just another interface built on-top of Twilio. More importantly, it lets you customize these phone systems in every way imaginable (from drag/drop coding in Studio to custom apps) in just a few clicks. In terms of cost and flexibility, it is the clear winner in this space.

Contras: The product is trying to become increasingly friendly to non-developers, but it is still really positioned as a developer-first platform. It is a true platform technology, which is the root of most of Twilio's benefits – but that does come at the cost of being intimidating/less user-friendly to non-developers.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/11/2019
Usuario verificado
Pricing Strategy Advisor / REALTOR(R)
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    2/5
  • Facilidad de uso
    1/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 02/01/2018

"Tyranny of the 2FA gods!"

Comentarios: Authy by Twilio is a run-of-the-mill 2FA app. There's nothing special about it. It works when you're not switching your hardware.

Contras: Customer Support is only available by email, not by phone, and it takes 1-3 days to hear back from them. I was in the process of integrating their OneTouch functionality into a software program I'm designing, and I finally found out why no one else integrates it. It's busted and when you go to click the "Accept" or "Reject" buttons, it gives you an error. Authy support said to reinstall my Authy app, and now I can't get back into the app until 2 days later because of their overbearing security. They refuse to get me out of the bind, and I'm unable to access any of my accounts until they lift the hold. I've learned my lesson and I'm going to use LastPass so they can't hold my accounts hostage anymore for their nefarious purposes.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 02/01/2018