¿Quién usa Intercom?

Intercom cuenta con más de 30 000 clientes en todo el mundo, desde grandes empresas como New Relic, Sothebys y Shopify hasta empresas más pequeñas como Airtable y Coda.

¿Qué es Intercom?

Intercom ofrece un conjunto de productos de mensajería para empresas que aceleran el crecimiento a lo largo del ciclo de vida del cliente. Proporciona una plataforma de crecimiento completa para marketing, ventas y asistencia. Las empresas más exitosas del mundo como Atlassian, Shopify y New Relic usan Intercom para impulsar el crecimiento a través de chat, bots y comunicaciones personalizadas con los clientes.

Información sobre Intercom

Intercom

https://www.intercom.com/

Fundada en 2011

Asistencia

  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web
  • Móvil: nativo de iOS
  • Móvil: nativo de Android

Formación

  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
Vídeo de Intercom
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Resumen de precios de Intercom

Intercom no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Intercom está disponible a partir de USD 39.00/mes.


Precio inicial

USD 39.00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Funciones de Intercom

  • Análisis y seguimiento del ROI
  • CTA personalizables
  • Campañas de goteo
  • Contenido dinámico
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Inteligencia de ventas
  • Marketing de búsqueda
  • Marketing social
  • Pruebas A/B
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Segmentación
  • Seguimiento de visitantes de la web

Lista completa de Herramientas de automatización de marketing

  • Autorrespondedores
  • Biblioteca de imágenes
  • Campañas de goteo
  • Conformidad CAN SPAM
  • Contenido dinámico
  • Correo electrónico activado por evento
  • Correos electrónicos optimizados para el formato móvil
  • Creación de informes/análisis
  • Editor de correo electrónico WYSIWYG
  • Encuestas de cliente
  • Gestión de listas
  • Gestión de modelos
  • Gestión de suscriptores
  • Pruebas A/B
  • Páginas de aterrizaje y formularios web

Lista completa de Herramientas de email marketing

  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Captura de clientes potenciales
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión del pipeline
  • Importación y exportación de datos
  • Integración de base de datos de clientes potenciales
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Verificación/validación de leads

Lista completa de Herramientas de generación de leads

  • Chat proactivo
  • Creación de marca personalizable
  • Formulario sin conexión
  • Geofocalización
  • Integración de terceros
  • Respuestas prediseñadas
  • Seguimiento de visitantes de la web
  • Transferencias/enrutamiento
  • Uso compartido de la pantalla

Lista completa de Software de chat en directo

  • Alertas y alzada
  • Asistente virtual
  • Base de conocimientos
  • Chat en vivo
  • Encuestas y comentarios
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de citas
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Integración de redes sociales
  • Métricas de rendimiento
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software de servicio al cliente

Alternativas a Intercom

Más alternativas a Intercom

Reseñas de Intercom

Mostrando 5 de 714 reseñas

En general
4.5/5
Facilidad de uso
4.4/5
Atención al cliente
4.4/5
Funcionalidades
4.3/5
Relación calidad-precio
4/5
Liam M.
People Operations Manager
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 08/01/2019

"Not Much Competition"

Comentarios: Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being deployed to our users. Multiple compliments on the feasibility of use since purchasing.

Puntos a favor: From both the administrative and user perspective, the ease of use and just overall depth of what you can create with the product is very impressive. It allows a great amount of customer support to be automated and simplify it's delivery via articles and a knowledge base that'll continually grow. Although it's not the biggest feature, as a user, I love that it's focused on getting you an answer/resolution the quickest way possible given the same entry method. Type "adding users" in an application with Intercom support will quickly both deliver you articles that can potentially solve your problem or will also quickly deploy a CSM to you to answer it directly in case it was a bit more complex. Best part though is the feedback cycle, you're typing exactly what you want to know into the application and if no articles return: New Content Topic.

Contras: Theres really not much. I've run into situations where it was wrongly applied within other organizations and not properly resourced, giving a less than average experience. But that's not as much specific to Intercom themselves. Given they are the industry leader, it can come at a premium for a larger organizations.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 08/01/2019
Jennie Z.
Marketing Manager
Internet, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/15/2019

"A Great Lead Capture"

Comentarios: Makes customer communication and customer acquisition easier. I wish the chat flows were more advanced and customizable. There was definitely a learning curve with the chat flows. Also, I don't believe I can export contact information with my leads.

Puntos a favor: -Capturing emails and names
-Integrating to Hubspot and other software for easy lead closure
-Creating chat flows allows us to communicate to customers faster and saves us time

Contras: -Would like to combine actions on Intercom
-Hubspot Integration is not perfect; would like to have specific field matching
-Chat flow capabilities are limited

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/15/2019
Drew A.
Customer Success Team Lead
Automoción, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 08/06/2020

"Supporting Customers Made Easy!"

Comentarios: We love Intercom and the efficiency it provides us in communicating with our Customers.

Puntos a favor: Without Intercom, we would not be able to support our customers in real-time with the efficiency that we do now. The integration with our app makes the process seamless for our customers.

Contras: There really aren't any cons that come to mind when talking about Intercom and the way that we use it as a company.

Respuesta de proveedores

por Intercom el 08/21/2020

Thank you for leaving us this review Drew! I'm delighted to hear you're such big fans of Intercom and we're helping drive efficiency for you and your customers :)

Kate (Intercom - Customer Engagement)

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 08/06/2020
Tasha D.
Director of Customer Success
Hospital y atención sanitaria, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    1/5
  • Facilidad de uso
    1/5
  • Características y funcionalidades
    1/5
  • Asistencia técnica
    1/5
  • Relación calidad-precio
    1/5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/25/2019

"Awful product with terrible support"

Comentarios: Support was terrible. They often provided 'create something custom through our API' as the solution to most of the inadequacies of the product. They also rarely listen or read the problem correctly and I would spend a bunch of time trying to implement the solution they provided only to find out it didn't meet any of the criteria I provided. You know its bad when a support tool lacks good support!

Puntos a favor: Admin interface is visually appealing. Widget is not.

Contras: Lacks basic/rudimentary functionality. Simple things like auto triggering a message at the company level when specific criteria is met is not possible. Tagging system is not easy to use and lacks basic features. Can't customize inboxes as needed. I felt like you product blog was so delightful that your product would be the same but it felt like you weren't living your word. Nothing was easy on this product.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10/25/2019
Beat R.
Inhaber
Internet, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    2/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    2/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 07/17/2020

"Advertising for Intercom in every E-Mail"

Comentarios: We have been using the solution productively for some time now, then discontinued it for cost reasons. Now a plan was booked and cancelled in a new subscription structure again as a test. In the plans up to Pro, the customer also figures as an advertising slingshot, since an advertising line for intercom is always included in every e-mail. Since we did not want this at all (after all, the plan already costs 99 dollars / month) the test was finally cancelled. Intercom didn't want to offer a solution to this, except to offer updates to the next higher subscription (499 dollars / month) which is not affordable for a small company.

Puntos a favor: + Beautiful design, with many useful details.
+ Good iOS and Android app with slightly limited operation.
+ An easy to understand messenger for the customer.
+ Customisable messenger with colours, text and details.

Contras: - High price and only monthly plans.
- Platform only in English.
- Minimal help center, but large but confusing Academy pages.
- Tedious setup help, although the setup itself is not complex.
- Support replies take up to two days, in English only.

Respuesta de proveedores

por Intercom el 07/30/2020

Thanks for taking the time to leave us this review Beat and letting us know about your intercom experience. I'm sorry to hear that we're not the right fit for you at this time, but thank you for sending us your feedback.

Kate (Intercom - Customer Engagement)

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 07/17/2020