Alloy Navigator

¿Quién usa Alloy Navigator?

Pequeñas, medianas y grandes empresas de todos los sectores que buscan una solución completa que vaya acompañada de un poderoso sistema de automatización de procesos, integración de terceros y una API flexible.

¿Qué es Alloy Navigator?

Alloy Navigator es una solución del mundo real diseñada para clientes del mundo real, construida por personas de TI del mundo real como tú. Navigator brinda respuestas adecuadas a los desafíos diarios y garantiza que tu empresa se ajuste a la perfección. En esencia, los productos cuentan con un potente motor de automatización de procesos rodeado de una interfaz que crea automáticamente relaciones significativas con los datos que te interesan. Navigator se encarga de la mesa de ayuda y gestión de activos a través de estándares impulsados por ITIL.

Información sobre Alloy Navigator

Alloy Software

http://www.alloy-software.com

Fundada en 2002

Resumen de precios de Alloy Navigator

Alloy Navigator no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Alloy Navigator está disponible a partir de USD 19.00/mes.

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Precio inicial

USD 19.00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

Instalado: Mac

En la nube, SaaS, web

Instalado: Windows

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de Alloy Navigator

  • Auditoría de problemas
  • Gestión de alzadas
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tareas
  • Panel de comunicaciones
  • Problemas recurrentes
  • Programación de incidencias

Lista completa de Herramientas de seguimiento de problemas

  • Calendario de cambios
  • Flujo de trabajo de aprobación
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la formación
  • Gestión de tareas
  • Gestión de versiones
  • Planificación de cambios
  • Priorización
  • Registro de auditoría

Lista completa de Herramientas para el cambio organizacional

  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de publicaciones e implementaciones
  • Gestión del cambio
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de activos

Lista completa de Software de ITSM

  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de requisitos
  • Gestión del mantenimiento
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de la conformidad

Lista completa de Software de gestión de activos informáticos

  • Activación del producto
  • Gestión de nodos
  • Licencia de evaluación
  • Licencia para dispositivos móviles
  • Protección anticopia
  • Seguimiento de licencias

Lista completa de Software de gestión de licencias

  • Admite metodos ágiles
  • Admite método Scrum
  • Gestión de carteras
  • Gestión de problemas
  • Gestión de recursos
  • Gestión de requisitos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tests y de control de la calidad
  • Hoja de ruta del producto
  • Priorización
  • Seguimiento de errores
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento horas/gastos

Lista completa de Software de gestión de proyectos informáticos

  • Búsqueda de texto completo
  • Catalogación/Categorización
  • Colaboración
  • Foros de discusión
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Portal de autoservicio
  • Árbol de decisión

Lista completa de Software de gestión del conocimiento

  • Alertas y alzada
  • Almacenamiento de documentos
  • Chat en tiempo real
  • Comunicación multicanal
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Control/Acceso remoto
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Enrutamiento automatizado
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tickets
  • Integración de correo electrónico
  • Integración de redes sociales
  • Macros y modelos de respuestas
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de interacciones
  • Supervisión de redes

Lista completa de Software de help desk

  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Creación de informes/análisis
  • Equipamiento
  • Gestión de almacén
  • Gestión de inventario de fabricación
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión multicanal
  • Identificación del producto
  • Optimización de inventario
  • Previsión

Lista completa de Software de inventario

  • Códigos de barras/RFID
  • Gestión de eliminaciones
  • Gestión de la amortización
  • Gestión de reservas
  • Registro de auditoría
  • Registro de entrada y salida
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de ubicación

Lista completa de Software de seguimiento de activos

  • Acceso móvil
  • Base de conocimientos
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Control remoto
  • Gestión de SLA
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión del cambio
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software de service desk

  • Cartografía de relaciones
  • Descubrimiento automático de dispositivos
  • Gestión de configuración
  • Gestión de impactos
  • Gestión de licencias
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión del cambio
  • Seguimiento del comportamiento
  • Visualización de datos

Lista completa de Software para CMDB

  • Auditoría de problemas
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de licencias
  • Gestión de parches
  • Programación del mantenimiento

Lista completa de Software para gestión informática

  • Catálogo de servicios
  • Creación de informes de servicio
  • Gestión de contratos
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tickets
  • Gestión de versiones
  • Gestión del conocimiento
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software para servicios informáticos

Alternativas a Alloy Navigator

Más alternativas a Alloy Navigator

Reseñas de Alloy Navigator

Mostrando 5 de 43 reseñas

En general
4.5/5
Facilidad de uso
4.1/5
Atención al cliente
4.7/5
Funcionalidades
4.4/5
Relación calidad-precio
4.4/5
Jeff W.
IT Director
Impresión, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 07/21/2018

"If keeping track of everything is what you want, this product is for you! And I mean everything!"

Comentarios: Alloy keeps track of a ll of our inventory, software changes, support incidents, knowledge base, etc. The information in Alloy puts all the necessary information in one place to manage our IT environment easily and efficiently.

Puntos a favor: Alloy can be as simple or as complex as you want it to be based on how you set it up. The flexibility and depth are what I love most about it. You can really keep track of everything in your IT environment and you can customize it to fit your specific needs. Other products make you use their preconfigured categories and workflows, etc. While Alloy comes preconfigured with almost everything you need, you can add or remove just about anything you want and build your own workflows to automate the system.

Contras: I find that the more flexible a product is, the more cumbersome it can be. Since Alloy is extremely flexible, the set up can be a little complicated. However, they have a great support team to help you when you need it.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 07/21/2018
Jörg M.
IT-Engineer
Administración educativa, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 08/17/2020

"Alloy Navigator - our daily help - thank you!"

Comentarios: We are responsible for the IT infrastructure of the schools affiliated to us in the canton of BL (Switzerland).
We have been using Alloy Navigator as a ticketing system (incident, service request) for many years.
We keep discovering great functions that are very helpful. The knowledgebase is used extensively to provide instructions for us IT, but also for teachers and students.
The purchases of hardware as well as software and services are authorized and processed via Alloy Navigator.
We are currently introducing the use of Alloy Navigator's project management and are learning to work with it.

Puntos a favor: All of our Service Requests, Incidents, Announcements and instructions for inquiries are centralized and can be linked as required.
The purchasements of hardware, software and services can be managed centrally. If necessary, different permits can be configured as a condition prior to purchasements.
Sub-tasks of Service Requests, incidents or projects can be managed clearly.
If you want, adjustments to workflows, masks, etc. can also be made.
Alloy Navigator's webinterface is very good, most or almost all of the work can be done in the web browser. This is really fantastic!

Contras: Alloy Navigator is very good software. I can't find anything that we can call a disadvantage.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 08/17/2020
Vitaliy E.
Desktop Support Specialist
Práctica de la abogacía, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 02/01/2019

"Has good potential"

Comentarios: My overall experience is good. I went head on into a huge mess that was not very well maintained. When the inventory, locations, and customers are up to date, then its much easier to manage.

Puntos a favor: What I liked most about this software is how it can be integrated to sync with Active Directory which allows us to keep the inventory, locations, and customer tabs updated. The more automation, the better.

Contras: The gui is kind of outdated and could be simplified, but that's speaking from being on an older version of Alloy Navigator. There is not enough sync customization that can be manipulated or adjusted for AD sync.

Respuesta de proveedores

por Alloy Software el 02/08/2019

Thanks for taking the time to review our product!

Absolutely get yourself on the latest version and take a look at the Technician Web Portal. It's really sleek and easy to use. If you use the Windows client, you'll love the Web Portal no doubt!

Regarding the Active Directory sync, please give our services team a call. I say that because the sync is super flexible, allows you to map any AD field anywhere you want, update records on conditions, import pictures, set managers for automatic permissions and approvals, and its paired with the workflow which is second to none. Maybe there's something you're missing we can help you with.

We'd love to help you get the most out of the product and if there is a limitation anywhere, we'll do our best to address it!

Thanks for being part of the Alloy Software family!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 02/01/2019
Eric O.
IT Support Specialist
1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 07/30/2018

"Alloy does the job"

Comentarios: The majority of our IT department lives inside Alloy. It is simple to use for the average technician and the user portal is good as well. The integration of software allocation and databases of all hardware on our network is a must.

Puntos a favor: - Alloy user portal and technician portals are easy to use
- Runs quickly and smoothly
- Easy to import users from AD
- Email integration for alerts on new tickets and updates on existing tickets
- Training that Alloy offers is well thought out and contains tons of information.

Contras: - Customer Support can take 1-3 days to get back to you
- The backend of Alloy is very confusing. Trying to change simple things can be extremely difficult since there is no search functionality and no documentation online.
- If you want custom features added it is going to cost a decent chunk of money.

Respuesta de proveedores

por Alloy Software el 08/06/2018

Thanks for providing a review! We're happy you enjoy using our solution!

I apologize for the experience you had with Support. However, I'm positive it was an isolated situation. A review of your company's 138 tickets since 2015 shows an average response of 2hrs 19mins with average resolution under 24 hours. Given that I expect your next experience will be a positive one.

For online documentation, I would strongly advise the use of our Support Portal. Our product help and admin guides are all online along with our searchable Knowledge base.

The admin part of the product does have a learning curve, but you'll find the ratio of flexibility to ease of use to be unmatched. Other products provide a fraction of the power or they require programming knowledge to leverage the same results. Use the search workflow feature to find what you're looking for or press F1 anywhere for contextual online help.

Please reach out to us if you need anything and thank you for using our solution!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 07/30/2018
Marshall M.
Manager of Network Operations
Servicios financieros, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/29/2018

"Great Support and Inventory Management Software"

Comentarios: Alloy keeps our technology department on task, and gives our company's users an easy way to ask for help in solving their issues. The software is near limitless in what you can do with it thanks to the scripting and automation it provides. The automation also helps us manage our inventory, by keeping up with computers and hardware in stock, on loan, etc. We send emails to users to remind them to return hardware they've borrowed, and we've created a process that will create a ticket if our stock of hardware or computers starts getting low. Monthly tasks such as access reviews and computer updates are tracked using tickets that are automatically created. This software is highly customizable, provided you've got the knowledge and imagination to write the scripts and workflow.

Puntos a favor: Our favorite part about the Alloy software is the scripting and automation it provides. You can have it create tickets or work orders automatically when certain conditions are met, such as a ticket to order more computers when stock is running low.

Contras: The scripting is a bit hard to understand if you don't come from a SQL background. However, Alloy's support team is excellent and has been able to help with every issue we've given them.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/29/2018