¿Qué es Kaseya VSA?

Kaseya BUDR (Backup and Disaster Recovery, copia de seguridad y recuperación de desastres) proporciona copias de seguridad de disco automatizadas en tiempo real, creación de imágenes de disco, copia de seguridad a nivel de archivos y restauración completa para servidores y estaciones de trabajo de Windows. A diferencia de los productos convencionales basados únicamente en archivos, Kaseya BUDR crea una imagen del estado completo del sistema, que incluye el sistema operativo, aplicaciones comerciales, configuraciones de usuario, controladores y datos, brindando a los administradores el marco para reconstruir por completo un sistema inactivo en menos de una hora.

¿Quién usa Kaseya VSA?

Kaseya VSA está diseñado específicamente para MSP y profesionales de TI que buscan implementar nuevas herramientas que les ayuden a escalar las operaciones y aprender sobre la información clave de los sistemas.

¿Dónde se puede implementar Kaseya VSA?

Basado en la nube
Entorno local

Sobre el proveedor

  • Kaseya
  • Ubicado en Miami, EE. UU.
  • Fundada en 2004

Asistencia de Kaseya VSA

  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Australia, Canadá, Estados Unidos, India y otros 7

Idiomas

alemán, francés, inglés, neerlandés

Sobre el proveedor

  • Kaseya
  • Ubicado en Miami, EE. UU.
  • Fundada en 2004

Asistencia de Kaseya VSA

  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Alemania, Australia, Canadá, Estados Unidos, India y otros 7

Idiomas

alemán, francés, inglés, neerlandés

Imágenes y vídeos de Kaseya VSA

Kaseya VSA Software - 1
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Vídeo de Kaseya VSA
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Kaseya VSA

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Funciones de Kaseya VSA

  • Acceso desatendido
  • Acceso móvil
  • Alerta de límites
  • Alertas en tiempo real
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de vulnerabilidades
  • Auditoría de problemas
  • Chat en tiempo real
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Copia de seguridad y recuperación
  • Creación de informes de uso
  • Creación de informes para TI
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Escaneados automáticos
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de configuración
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de parches
  • Gestión de políticas
  • Gestión de problemas
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de restauraciones
  • Gestión de tareas
  • Gestión de toda la red
  • Gestión del cambio
  • Gestor de línea de base
  • Grabación de la sesión
  • Herramientas de colaboración
  • Herramientas de diagnóstico
  • Implementación automática de parches
  • Monitorización y gestión remota
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de comunicaciones
  • Para MSPs (Proveedores de servicios gestionados)
  • Personalización
  • Portal de autoservicio
  • Programación
  • Programación del mantenimiento
  • Protocolo simple de administración de red (SNMP)
  • Registros de eventos
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de activos de TI
  • Seguimiento de la conformidad
  • Software de asistencia remota
  • Supervisión CPU
  • Supervisión de ancho de banda
  • Supervisión de la dirección IP
  • Supervisión de redes
  • Supervisión de servidores
  • Supervisión del uso de internet
  • Supervisión en tiempo real
  • Uso compartido de archivos
  • Uso compartido de la pantalla
  • Visualización de datos

Alternativas a Kaseya VSA

La plataforma de gestión y supervisión remotas SolarWinds® N-central® ha sido diseñada para facilitar la gestión de redes de TI complejas.
Descarga el software gratuito de mesa de ayuda de TI para profesionales y administradores de sistemas de TI en todo el mundo en todas las empresas. Aplicaciones de asistencia y móviles también gratuitas.
Reduce las interrupciones de la red y mejora el rendimiento con un software avanzado de supervisión de redes.
Apteriks offers hosted IP Address Management (IPAM) software, which is currently being expanded into CMDB space.
Supervisión y gestión remotas (RMM), automatización de servicios profesionales (PSA) y acceso remoto: felicidad informática en un solo lugar.
Pulseway es una galardonada plataforma de gestión de TI que te ofrece control total sobre todo lo relacionado con TI.
NinjaOne (anteriormente NinjaRMM) es una solución de gestión de TI todo en uno, muy fácil de usar y muy útil para proveedores de servicios gestionados y profesionales de TI.
SolarWinds® RMM es una plataforma de gestión y supervisión a distancia diseñada para facilitar la administración, mantenimiento y protección de TI.
Solución de gestión y supervisión remotas diseñada para proveedores de servicios gestionados que integra sistemas de supervisión de dispositivos y emisión de tickets.
A Complete Unified Infrastructure Monitoring Suite for IT, Networking, Cloud, App and IoT devices.
Con más de 50,000 instalaciones en entornos de todo el mundo, Pandora FMS es la solución de monitorización total.
Wrike es un software de gestión de proyectos empresariales con plantillas, control del tiempo, diagramas de Gantt, tablas Kanban, etc.
A ticket management and RMM solution helps in productivity and control of IT assets for service providers and internal

Opinones de Kaseya VSA

Evaluación media

En general
4.0
Facilidad de uso
3.6
Atención al cliente
3.5
Funcionalidades
4.1
Relación calidad-precio
3.7

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

Encontrar opiniones por puntuación

5
35%
4
42%
3
18%
2
4%
1
2%
RJ
RJ
Owner en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Great Product

5.0 hace 4 años

Comentarios: I have been using Kaseya VSA for about 10 years now. It has transformed my business. I travel less and less to clients sites and do most if not all work remotely for them. Their customer support is top notch and they work hard to help you. Their billing department could be improved, but they're working on it. They have Kaseya Connect every year in Las Vegas. I wish they would hold it somewhere other than casinos and strip clubs. Kaseya is a must for your business. They can scale with you as you grow your business too.

Puntos a favor:

Kaseya is awesome in the automation department. I am able to set scripts in place and have them run in the middle of the night. No more staying up after hours pushing out patches and fixes. I can set the patch management to scan for new updates, then push them out on a schedule that I determine.

Contras:

The product works great on Windows machines, but updating a Mac can be tricky. I would like to see them move into the Android field more too. There are more and more Android devices coming into the work sphere that having an option to remotely fix androids would be great.

andrey
Kaseya and Server Adminsitrator en Colombia
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

increasing helpdesk staff productivity

5.0 hace 3 años

Comentarios: -- Tactical Responsibilities
Use remote monitoring and management tool KASEYA to deliver pro-active remote support
Establish monitoring and maintenance necessary for new and existing clients
Monitors Server Windows Operating System performance and takes action to resolve problems
Monitors the Microsoft Exchange Service and resolved any issues regarding the email systems
Monitors Workstation Windows Operating System performance and escalate actions
Monitors network Devices status and performance and escalate actions
Monitors Storage Devices health and takes action to resolve problems
Monitors VMware Infrastructure performance and takes action to resolve problems
Prepare and present service and monitoring reports to management regularly
Documents problems and resolutions on production servers
Completes scheduled audits and provides reports to customers periodically

Puntos a favor:

Kaseya is one of the best RMM (Remote Monitoring and Management) tools in the market we have moved from REACTIVE to PROACTIVE and now we are moving to SERVICES related to "Service Management Maturity model" thanks to Kaseya we achieved 1. Analyze trends 2. Set thresholds 3. Predict problems 4. measure applications availability 5. Automate (highly appreciable when you handle hundreds of devices) 6. Mature Problem Configuration, change, asset and performance management 7. Increase Security in multiple layers 8. Manage the entire Windows updates process 9. Remote Control 10. Compliance and audit Reports

Contras:

unfortunately using kaseya core modules, it is not stronger to manage network devices

Char
VP Sales & Marketing (Corp Pres) en EE. UU.
Seguridad informática y de redes, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Manage all devices everywhere easily

5.0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: We are now able to use all our tools under one umbrella; VSA, BMS and IT Glue seamlessly interact with each other making this a great asset to keeping everything fast and organized.

Puntos a favor:

The automated workflow rules allow for easy ticket management. We are able to manage all devices/endpoints on one app.

Contras:

Getting from an agent to Live Connect is a big laggy in time to connect.

jacob
owner en EE. UU.
Seguridad informática y de redes, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Terrible support, worse customer service

1.0 hace 6 años

Comentarios: We paid for the 25 licenses up front and paid for the "on boarding" which they promise 8 hours of training on how to use their software. The Tech that did the on boarding had problems doing anything and said it was bug in the current system and the fix would be out in 3 months he would give us a credit and re-do the onboarding when the problems were fixed. we never heard from him again, we did not use the software as we were never showed how to use it and got next years bill on my cc and called in and spoke to a supervisor who refused to give us any kind of credit and said onboarding hours expire. So we tried using the software ourselves and called support for help. They literally just email you the link to the general help page and say figure it out or you were supposed to learn this in the onboarding (which we never got). So after calling the supervisor and telling him we have a client that is waiting for something we need their help to get it done in their software so we didn't have to manually remove a user & program to the 50+ computers we had added that week or we were leaving Kaseya. The supervisor promised to have support call us and help us with what we needed, would get us the promised credit & would have us re-do our onboarding. Except support never called us and when we called them they said they couldn't do anything but email us links. we have not gotten the credit or a response from the supervisor and the 8 hours of onboarding they promised us & that we paid for we get 2 hours instead. So if you want support they will just email you a link and say figure it out which is fine sometimes but when you need something right away and don't have time to read 50+ pages. Customer service promises the world but has 0 follow through (and yes I have all their promises in writing they don't care) the software is extremely slow and takes 1-2 minutes to load each page. (we have a 50/50 connection) you can host the software on your own server as they list the hardware requirements of a P1 (yes Pentium 1) 2.4ghz 166 fsb 4 gb of ram and 10gb of hard drive space. with requirements that low you would think their software would run fast. the licenses are expensive over $6.50 a month per computer considering they have no templates, no support, no best practices guides, nothing but instructions on how to setup massive amounts of worthless features but very little actual useful features.

Puntos a favor:

their initial sales pitch was good and convinced us to buy it.

Contras:

terrible customer service, NO Support, slow, lousy features for the price

Usuario verificado
Chief Business Development Officer en Malasia
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 1,001-5,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Solid RMM

5.0 hace 3 años

Puntos a favor:

Kaseya just scaled up on my number of end points without any issue over the years. It is stable and I hardly face any issue with the agent stability as I have bad experience other RMM that keep needing reinstallation of agent and etc. Kaseya also offers a huge range of solutions ranging from DRaaS, Network Monitoring, Ticketing and security to choose from that integrates nicely inside the RMM.

Contras:

Nothing much except the price is a bit steep but I guess you have to pay for solid software.