17 años ayudando a las empresas panameñas
a elegir el mejor software
Sobre HoneyBook
HoneyBook agiliza y automatiza la experiencia de tu cliente desde la consulta hasta la factura final.
We have used it for a little over a year now, and this was so incredibly helpful filing taxes for the first time. Well worth the investment.
Also, the email feature within HoneyBook can be a bit confusing. Sometimes, I can't tell if an email sent or not.
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Perfect for Managing My Small Business
Centralizacion del negocio en un mismo sitio
Comentarios: Muy buena, tuve la suerte de obtener clientes al inicio que me ayudaron a mantener funcionando la aplicación, luego de un año, creo, pude escalar a otro tipo de aplicación. Pero en mis inicios me ayuda bastante sobre todo por la firma de contratos
Puntos a favor:
Tienes todo lo necesario para comenzar a trabajar de manera profesional con clientes de cualquier parte. Como dueño de una agencia de marketing y diseño web, iniciar con hooneybook me ayudo mucho a escalar mi empresa en los inicios
Contras:
Para quienes inician, pagar una mensualidad de esta clase puede ser un poco difícil, por lo tanto, al ser una aplicación enfocada en empresas pequeñas que están iniciando, debo darle un punto en contra al hecho del precio para quienes inician, debería haber una opción limitada para quienes inician con diferentes tipos de negocios
Gestión empresarial optimizada con algunos contratiempos
Comentarios: A pesar de algunos inconvenientes, he tenido una experiencia positiva con HoneyBook.
Puntos a favor:
Me encanta cómo HoneyBook ha hecho que administrar mi negocio sea muy sencillo. Puedo crear y enviar facturas sin esfuerzo, realizar un seguimiento de los pagos y administrar las relaciones con mis clientes, todo en un solo lugar.
Contras:
Considero que los precios de HoneyBook son un poco elevados, especialmente para las pequeñas empresas.
Una herramienta de grandes soluciones.
Comentarios: Son varias las cosas que este software me ha ayudado a mejorar en mi trabajo, por eso me encanta y la recomiendo a todas las personas que no conocen este software como algo que les puede cambiar la vida.
Puntos a favor:
Una herramienta muy fácil de utilizar y una vez que la haces habitual, quedas conectado con ella. Lo mejor de todo, es su variedad de herramientas para utilizar, eso te hace sentir que el trabajo es mucho más sencillo.
Contras:
En mi opinión algo que deberían mejorar un poco es la interfaz, por momentos se hace pesada al cargar los elementos.
Útil para profesionales creativos y educadores
Comentarios: Como miembro del personal de un colegio, puedo decir que HoneyBook es una herramienta impresionante para simplificar la gestión de tareas y la comunicación con los estudiantes y sus padres.
Puntos a favor:
Me permite colaborar con los estudiantes y sus padres en proyectos y actividades escolares, y compartir documentos y archivos de manera segura y fácil.
Contras:
Quizás un punto negativo podría ser su precio. Aunque ofrece una prueba gratuita y planes de suscripción mensuales y anuales, para algunos usuarios puede resultar caro.
Automatiza tareas para mejorar experiencias
Puntos a favor:
Me gusta mucho HoneyBook porque sientes que es de esas pocas herramientas que hacen casi todo por ti. Es un CRM completo con el que puedes gestionar clientes, procesar pagos y muchas funciones más de forma automática, mejorando mucho la experiencia del usuario. Si se es un emprendedor o se tiene un negocio en crecimiento esta es una herramienta indispensable que debes implementar.
Contras:
Sería muy interesante que pudieran ampliar los lenguajes de la plataforma como por ejemplo el español, ya que actualmente está en inglés.
Un CRM muy recomendado
Comentarios: Soy consultora SEO y realizo diferentes auditorías a los sitios web de clientes y HoneyBook es mi mejor aliado, yo enfoco todos mis esfuerzos a realizar un buen trabajo, y Honeybook se encarga de los contratos, generar las facturas y resolver dudas de los clientes de forma automática, es un CRM que está GENIAL.
Puntos a favor:
HoneyBook me encanta, es un CRM que permite gestionar clientes, generar contratos dinámicos, procesar pagos, y más funciones que son muy útiles para automatizar y agilizar la experiencia de los clientes. La plataforma es recomendable para profesionales que quieren tener un crecimiento en su negocio y buscan crear un ecosistema confiable y segura para sus clientes.
Contras:
Hasta el momento no he tenido inconvenientes con Honeybook, el sistema va de maravilla y siempre que tengo una duda puedo consultar a servicio de atención al cliente.
Trabajo más fácil aún
Puntos a favor:
Trabajo a veces como diseñador y Honey Book te facilita muchísimo el trabajo al dedicarse a tema contratos, pagos.. Excelente!!!
Contras:
Poca cosa que escribir por aquí, no tengo queja ninguna!!!
Un CRM muy recomendado
Puntos a favor:
HoneyBook es un CRM muy recomendable porque permite gestionar y atender a los clientes, procesar pagos, realizar contratos, entre muchas herramientas indispensables para todo negocio en crecimiento. La plataforma es fácil y segura de usar. Además que crea un ecosistema de confianza y seguridad para tus clientes.
Contras:
Existen pequeñas deficiencias enla gestión de correos y sería genial que puedieran solucionar ese apartado, por lo demás HoneyBook va muy bien.
Gestionar proyectos sin asistente personal, este software lo hace todo prácticamente.
Comentarios: La automatización de formularios, la creación de las facturas los informes y estadísticas en orden cronológico es lo que mas importa al final de la semana puesto que la gerencia quiere ver el crecimiento y avance que tiene la compañía.
Puntos a favor:
El software es agradable en el sentido del diseño, fácil de utilizar en empresas pequeñas o medianas en crecimiento, la plataforma permite enviar facturas y firmar de contratos digitales y administrar pagos.
Contras:
El idioma admitido, sólo es en ingles, algunos clientes no lo hablan, los de Latinoamérica, sin embargo hay otros programas que traducen los datos.
HoneyBook el CMR que todo profesional debe tener de aliado
Comentarios: Tengo una experiencia muy positiva con HoneyBook, yo ofrezco mis servicios como diseñador, mientras que HoneyBook se encarga de toda la documentación como contratos, facturas y comunicaciones con el cliente. Simplemente sorprendente.
Puntos a favor:
Me gusta mucho HoneyBook porque me permite gestionar clientes, realizar contratos dinámicos, procesar pagos, entre muchas herramientas muy útiles si inicias con tu emprendimiento. La plataforma es muy fácil de usar y sobretodo muy segura. Si eres alguien que busca hacer crecer su negocio es importante ofrecer confianza y seguridad a tus clientes y HoneyBook es tu mejor aliado.
Contras:
Aunque HoneyBook tiene una plataforma muy intuitiva, si es necesario que realices configuraciones según los requerimientos del emprendedor, esto puede tomar algo de tiempo.
Recomendado
Comentarios: Esta aplicación, brinda a los usuarios dos situaciones muy importantes para la calidad de vida de los emprendedores, uno es la organización y trasabilidad de la pequeña y median empresa, con sus clientes y proveedores. Y la segunda es tiempo de calidad para el emprendedor.
Puntos a favor:
Es una aplicación que permite mantener los archivos organizados, brindado seguridad y confianza en el manejo documental.
Contras:
Debería ser un poco mas asequible, el diseño de la pagina debería se mas amigable con el lector.
Un crm básico de tener
Puntos a favor:
Es fácil de usar, y su versión gratuita es bastante buena
Contras:
Es un poco complicado el panel de actividades
provides a good experience
Puntos a favor:
I manage the entire flow of information from my clients in a more organized way, controlling and monitoring each one, it allows me to be more agile in the processes that I have to carry out with my clients and thus provide them with better attention and speed in document delivery. invoices, contracts and digital signatures. I can do many things at the same time and it helps me perform better at my job.
Contras:
The system has never failed me, I feel satisfied with each tool I use and I am convinced that it has been the most efficient platform that I use for my work tasks.
Alternativas consideradas:
Great for basic client tracking and proposals. Slowest for payment deposits.
Comentarios: I use the super basic functions of the platform. I am aware of the other great tools it offers - my business just can't afford the pro costs. I am on my fourth year using HB and still trying to figure out how to use some of the features.
Puntos a favor:
I purchased Honeybook primarily to keep my client details in a single location while gaining the ability to send proposals and invoices for the clean, professional touch. This area is very easy to use without having to hire a pro.
Contras:
To use all the features of CRM, you need to hire a pro who can set you back at least $2k. Also, the payment deposits are the slowest on the market - days! If you use Square, you get the deposit the next day - same for all other CRMs. If you receive a payment on a Wednesday, for example, you won't get that deposit until at least Monday.
Don't Waste a TON of TIme if You Like Your Clients
Comentarios: Please see above - horrible and time wasting experience. Move on and try something that WORKS and looks good as well.
Puntos a favor:
Affordable and Backend looks nice - so that's something!
Contras:
Client experience if poor. Integrations are awful. Layout, design and look are atrocious and check out for clients is multi step.....Who does that anymore? We spent a week trying to get it setup and working well and efficiently....no way it was going to. And if we have to handhold it and manually do a TON of things.....why bother? MANY other options available and we've moved to one.
Respuesta de HoneyBook
hace 10 meses
Hey there! We appreciate your feedback and apologize that your experience wasn't what you were hoping for when moving to a new platform. We do our best to create a platform that fits the needs of various different businesses and business owners but we understand that we aren't going to be perfect for everyone out there. But we love to get specific feedback on what you feel HoneyBook is missing or could improve upon so that future features and upgrades our team does can benefit many. You mentioned integrations but if there are certain, specific integrations that you feel would be helpful, we'd love to know what those are. And where exactly in the onboarding process was it the most difficult. Let us know so we can continue to improve on our end. Appreciate your feedback!
Alternativas consideradas:
Best CRM for small service based businesses
Comentarios: Overall experience has been great and I feel like the software has grown with my business. I use HoneyBook in place of many individual software and apps I used before for scheduling, payment process, client portal, contracts, intake forms and more
Puntos a favor:
I love that they are always updating their features and allow users to give input on the usefulness. The software is always improving.
Contras:
There are some small things i wish where available in the smart files, such as drop down lists and check boxes.
I don't want to be with out it
Comentarios: Affordable, easy to get started, can do it all.
Puntos a favor:
Honeybook keeps me organized which in return gives me a good reputation as a service provider. I like that I can do it all - and at that from my phone because theres an app that has most of the features the desk top does
Contras:
There's not much to like about it. It meets all of the things I was looking for in a CRM.
Alternativas consideradas:
Near Perfect Helper
Comentarios: Overall, I live using Honeybook. It has helped me keep my client's information and projects easily managed.
Puntos a favor:
I appreciate having all of my client's information in one place. I also like that it can be integrated with email, you can create documents and so on.
Contras:
I would like more creative ability within the documents. Also don't like how some of the documents including invoices interact. It's hard to explain. It's both easy and complicated at the same time.
Streamline your Booking Experience
Comentarios: The software has made our small business more efficient and allows us to focus on the clients, as we run a client based business, it is important that we can take the time we used to spend invoicing, requesting contracts, and following up on payments to interact with our clients more.
Puntos a favor:
Honeybook streamlines your process into an easy to use system, once the initial set up, from questionnaires to Invoices and Contracts you have all the tools you need to manage your projects. The desktop and mobile app add flexibility to what you can do with your business at home, in the office, or on the go.
Contras:
The setup process is a bit tricky and unless you have familiarized yourself with template creation, pay someone to build your templates, or find a premade on to edit to work for your needs it is a bit overwhelming if you have no experience at all with creating online templates or websites.
Alternativas consideradas:
HoneyBook - the software I never knew I needed
Puntos a favor:
HoneyBook is very visually appealing and easy to use for both myself and my clients. The ability to create and save templates that I can edit and reuse for each client saves me SO much time, and it's truly so easy. It's very affordable and has already saved me a lot of time and headaches.
Contras:
I honestly have no complaints about HoneyBook.
Respuesta de HoneyBook
el año pasado
Hey Sarah, Thanks so much for the glowing review! we're so happy to see that you're having such a positive experience with HoneyBook so far. :) Would you be willing to grant us permission to use this quote for marketing purposes (and attribute it to you of course)? If so - please send an email to [email protected] and we'll follow up with next steps!
Alternativas consideradas:
All in one service, solid but needs more templates
Puntos a favor:
Pre made templates, able to invoice, bill, estimate and collect payment from customers all in one place.
Contras:
The templates are basic. For our business specifically we had to basically create a template, but that was the only negative.
Everything I need in one software
Comentarios: I automate workflows much more easily for my performance and my daily tasks
Puntos a favor:
I like it because I don't have to move between several applications to do my job, it has all the necessary tools to make my job more efficient, and the closing deliveries are more organized and faster. Sending invoices is much easier for me and I manage my projects much more organized
Contras:
The response time from customer service is not as effective and fast as I would like, they are good at their responses but they don't do it quickly
HONEYBOOK IS A DREAM!
Comentarios: I have fully enjoyed my experience in totality and remain a current client and user.
Puntos a favor:
I love the ease with which I can confidently navigate the multiple features of Honeybook. I am not the most tech savvy but Honeybook makes it feel easy to me!
Contras:
I had a bit of trouble acclimating to emailing within the platform but now I have adjusted and know how easy it can be! Sometimes the emails land in client's spam but only once in a while!
If you would like to be charged for a questionable product use HoneyBook
Puntos a favor:
If I could think of a pro I would add it. If you are looking to be overcharged and never refunded use this software.
Contras:
No customer service. When they charge incorrectly you cannot reach them to get it corrected. Product was not impressive to start to have to deal with this billing issue.
Respuesta de HoneyBook
hace 10 meses
Hey there! We're so sorry to hear about your frustrating experience so far with HoneyBook. Our customer support team is actually available to all members via email and via live chat from directly inside of your account. They are also online and available to you 7 days a week to assist with any questions or issues. HoneyBook also offers three tiers of membership so that you can find what works best for you and your budget. You can also select between monthly membership options and annual. You can change or cancel your membership at any time from inside your account and we offer a 60 day money back guarantee so if you need to cancel within those first 60 days, we can refund you in total. If you ever experience a billing issue again, please know that our support team is always willing and able to assist you with this, along with any other issues or questions that might come up
Great for service professionals and freelancers
Puntos a favor:
I love the nice, professional presentation of information. Everything is laid out nicely for everyone to see (messages, threads, etc). Honey book also streamline business to client relations from sending the contract, invoicing, signing, then finally payment (through Stripe).
Contras:
I honestly don’t have any cons. This program is by far the best of it’s kind.